Wat doet het SVP?

Het SVP is een platform voor informatie, inspiratie en ontmoeting voor alle vrouwen van 18 tot 88 jaar die wonen en/of werken in Schiedam of onze stad een warm hart toedragen.

Bijzondere en inspirerende vrouwen uit Schiedam komen sinds begin 2009 bijeen. In het eerste jaar stond het SVP in het teken van ‘sterke vrouwen’ in verband met het themajaar van de gemeente Schiedam. Sinds 2010 is de naam: Schiedams Vrouwen Platform. Inmiddels hebben ruim 450 vrouwen zich aangesloten.

Doelstelling

=   Kennis en ervaring delen met elkaar; de leden van het SVP hebben allen een zeer verschillende achtergrond. Dat maakt het interessant om ervaring te delen met lot/deelgenoten of juist om informatie uit te wisselen over voor jou onbekende onderwerpen.

=  Inspiratie opdoen en doorgeven; de bijeenkomsten zijn steeds wisselend van karakter. De deelnemers ook. Maak kennis met het onbekende en inspireer elkaar met je ideëen, hobby of werk.

=   Andere vrouwen ontmoeten in je omgeving/stad; ben je onbekend in de stad of heb je behoefte aan nieuwe mensen om je heen, gebruik de bijeenkomst om nieuwe vriendinnen te maken of nieuwe zakenrelaties aan te gaan.

Activiteiten

Iedere 8e van de maand is er een bijeenkomst. Per jaar zijn er minimaal vier themabijeenkomsten. De thema’s zijn zeer uiteenlopend van karakter, waardoor de bijeenkomsten plaatsvinden op wisselende locaties in Schiedam.

In de overige maanden op de 8e van de maand vinden informele borrels plaats in een openbare (horeca) gelegenheid in Schiedam. Als de 8e van de maand op een zondag valt, houden we de bijeenkomst ’s middags, anders op de avond.

Organisatieteam

Het SVP is een organisatie voor en door vrouwen. Wisselende groepjes vrouwen organiseren op vrijwillige basis de activiteiten. De coördinerende groep bestaat uit circa zes personen.

Voor wie
Het Schiedams Vrouwen Platform is er voor iedere vrouw die woont of werkt in Schiedam, of die onze stad een warm hart toedraagt. Laat jij je graag door anderen informeren en inspireren? Of doe je dat liever zelf? Sluit je aan, ontmoet andere vrouwen en deel je ervaring.

-------------------------------------

Ervaringen van SVP-ers

‘Ik heb interessante vrouwen leren kennen, met wie ik anders niet in contact was gekomen. Omdat je bijvoorbeeld in totaal verschillende branches actief bent of buiten Schiedam werkt. Iedereen deelt heel open haar ervaring en geeft elkaar (zakelijke) tips. Vrouwen zijn daar veel makkelijker en open in dan mannen’.