Wat zijn de lopende initiatieven?

Sterke Vrouwen Ploeg wordt Schiedams Vrouwen Platform
Inleiding
BEA-BAL 29 april 2009
Aleida’s Plannendagen
Sportdag voor Vrouwen: Ladies Day op 2 mei bij Hermes DVS

Sterke Vrouwen Ploeg wordt Schiedams Vrouwen Platform

De Sterke Vrouwen Ploeg gaat in 2010 samen met De Buurvrouwenborrel verder als het SVP: Het Schiedams Vrouwen Platform.

Karin Visser, Bibliotheek Waterweg en Janet van Huisstede, Van Huisstede Communicatie, die zich in 2009 met veel energie en enthousiasme hebben ingezet voor de Sterke Vrouwen Ploeg, geven het stokje door aan een nieuw team. Vooralsnog is dit een interim bestuur, bestaande uit Sandra Winkels, Manja van de Plasse, Alwine van Winsen, Aicha Olsen, Leonie Hulshof, Sandra van der Marel, Jennifer Veldhuis, Rita van der Eijk en Astrid van Pelt.

We zijn een platform voor informatie, inspiratie en ontmoeting. Iedere 8e van de maand is er een bijeenkomst. Er zijn op dit moment 4 themabijeenkomsten gepland in 2010. Deze worden georganiseerd door commissies van vrijwilligers. De eerstvolgende is op 8 maart - Internationale Vrouwendag. Het SVP organiseert dan een Walking Dinner waar alle vrouwen van Schiedam zich voor kunnen inschrijven.

Klik hier voor meer informatie.

De data tussen de themabijeenkomsten worden opgevuld met informele bijeenkomsten. De eerstvolgende is op 8 februari a.s. in ‘t Hoeckhuys aan de Grote Markt. Je bent welkom vanaf 20.00 uur.

Meer weten? Stuur een e-mail naar svpschiedam@gmail.com

Deze website wordt zo spoedig mogelijk geactualiseerd.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hieronder lees je informatie van 2009.

Inleiding

Welke initiatieven zijn er nu al voortgekomen uit de Sterke Vrouwen Ploeg. Welke projecten lopen en waarbij kun je aanhaken? Hieronder een overzicht. Heb je zelf een goed idee, meld dat dan aan via svpschiedam@gmail.com of zet het op hyves. Meld het ook tijdens een 5-minutenexplosie in de volgende bijeenkomst zodat vrouwen meteen kunnen aanhaken.

BEA-BAL 29 april 2009

Het Bea-Bal was ‘een heerlijk dansfestijn’ met muziek van DJ Miss Smile in het Stedelijk Museum Schiedam op 29 april vanaf 20 uur. Dankzij sponsoring bleef de entreeprijs beperkt tot € 10 per persoon.
Het kledingvoorschrift was: feestelijk. Van jeans tot cocktail en van oranje tot smoking. Feestelijk met een knipoog. En waar jij je lekker en mooi in voelt!
De avond werd georganiseerd door: Astrid van Pelt van Fun-Key events, Maureen Sitton van Sitton Partyservice, Belinda Tange-Schulze van Galerie Jabelle, huisarts Lieneke van de Griendt, Helen Teunissen van Matrice en makelaar Anke Bodewes.
De avond werd gesponsord door TDS Printmaildata, Anita van Pelt van Artyshock, Miranda Lockhorst van Pretty-Fly, DJ Miss Smile, Alwine van Winsen van Vrij Werk strategisch ontwerp en Janet van Huisstede van Van Huisstede Communicatie.

Aleida’s Plannendagen

Startende onderneemster die twee dagen lang serieus aan hun toekomst wilden werken konden zich opgeven voor Aleida’s Plannendagen! Zondag 8 maart (internationale vrouwendag) en maandag 9 maart werden sterke startende vrouwen uitgedaagd om hun sluimerende ondernemersplannen om te zetten naar concrete, kansrijke ondernemingen. Tijdens de gratis, tweedaagse masterclass voor startende onderneemsters die woonachtig of werkzaam zijn in Schiedam of in de regio, werden ongeveer twintig vrouwen twee dagen begeleid door buddy’s. De buddy’s zijn vrouwen die al langer ondernemer zijn en als geen ander weten welke vragen en problemen op het pad van starters kunnen komen. De buddy’s gingen met de startende onderneemsters aan de slag om tot een concreet ondernemingsplan te komen. Om dit te kunnen ontwikkelen, kregen de deelneemsters input van deskundigen zoals notarissen, accountants, makelaars, vertegenwoordigers van de Kamer van Koophandel, marketeers en ideeënmakelaars. Tijdens de bijeenkomst van de Sterke Vrouwen Ploeg in de bibliotheek, kregen de aankomende ondernemers zichzelf en hun plannen ‘aan de vrouw’ te brengen. De drie meest kansrijke plannen werden bij de gemeente Schiedam voorgedragen voor ondersteuning vanuit Stichting Microfinanciering Ondernemers Schiedam i.o. (Stichting MOS).

Sportdag voor Vrouwen: Ladies Day op 2 mei bij Hermes DVS

Schiedam is een cricketstad en Hermes DVS bestaat in 2009 maar liefst 125 jaar. Op 2 mei, voor de aanvang van de cricketcompetitie lieten Hermes DVS-vrouwen zoveel mogelijk dames uit de regio kennismaken met de cricketsport. Ze waren een hele dag bezig met alle onderdelen van het cricket als rennen, slaan en kennis van het spel. Ook een aantal dames van het Hermes DVS-elftal die in het Nederlands Cricketelftal spelen, namen deel aan deze ladiesday.

Logo van het Bea-Bal

DJ Miss Smile maakt van het Bea-Bal een swingend festijn

Ingrid Schaap riep vrouwen op deel te nemen aan de damessportdag bij Hermes DWS t.g.v. het 125-jarig bestaan van de cricketclub

Bea bal